webboltOffline vs. Online

Online kereskedelmi megoldások • Webráruház fejlesztés • Kereső marketing

Az alábbiakban bemutatjuk egyszerű példákon keresztül azokat az boltalapvető lényegi különbségeket, melyek rávilágítanak arra, hogy az online kereskedelem financiálisan miért jó befektetés egy vállalkozásnak.
Természetesen ideális eset az, amikor mindkét csatornán keresztül létrejön az értékesítés, hiszen egy online áruház nemcsak arra alkalmas, hogy nagy forgalmakat bonyolítsunk le azon keresztül, hanem arra is, hogy a már meglévő és valós üzletünket népszerűsítsük minél szélesebb körben. Ezáltal akár úgy is felfoghatjuk, hogy az internetes kereskedelem tökéletes és szamitasokelengedhetetlen kiegészítője egy jól, vagy kevésbé jól működő offline vállalkozásnak.

Mi történik akkor, ha Ön internetes értékesítésben gondolkodik?

Jól teszi, hiszen ennél költséghatékonyabb megoldás ma nemigen létezik.
Miért?
Lássuk azokat a szükséges és kikerülhetetlen kiadásokat, melyek egy valós értelemben vett üzletet jellemeznek.

Offline üzlet költségei

1. Bérleti díj

Amennyiben nincs olyan szerencsés helyzetben, hogy évek óta van egy saját tulajdonú üzlethelyisége, akkor ez lényeges kiadás a költségeket tekintve.
Ha Ön még csak most vágna bele, akkor ráadásul az esetek 90 % - ában 2-3 havi kauciót is ki kell fizetnie.
Tegyük fel, hogy nem a Váci utcában bérli a helyiséget aranyáron, hanem egy kevésbé frekventált helyen, de azért viszonylag jó átmenő forgalom mellett.
Az árak a gazdasági és piaci viszonyokat tekintve változhatnak, de a körülbelüli ársáv 100 és 200ezer Ft között mozog. A könnyebbség miatt tehát számoljunk 150.000 Ft-tal. Ehhez, ha hozzávesszünk 2 havi kauciót is, akkor összesen 450.000 Ft-ot fizetünk már kezdetben is az első hónapban.

2. Árukészlet

Nem elhanyagolható szempont, de erre most nem térünk ki, feltételezvén, hogy Ön már rendelkezik árukészlettel, esetleg azzal együtt veszi át a bolt üzemeltetését.
Ez akár milliós nagyságrendű is lehet, de most ezt ne firtassuk, hiszen enélkül is hatalmas összegekről beszélünk. A tények kedvéért azonban ne hagyjuk figyelmen kívül ezt se, hiszen az indulást tekintve nagyon is számottevő.
Egy induló árukészlet költsége az üzlet ágazatától függően nagyságrendileg 1 és 2 millió Ft között helyezkedik el. Vegyünk tehát egy átlag 1.5 millió Ft-ot.

3. Alkalmazott

Ha Ön akar lenni a segítőkész, mosolygós eladó, a rendeléseket intéző, árukészlet ellenőrző, raktáros, kapcsolattartó üzletvezető is egy személyben, akkor ennek két lehetséges és kiszámítható következménye lesz.
Vagy belefásul, és húzhatja le a rolót, vagy diliházba kerül.
Egyik sem valami kecsegtető, ezért tény, hogy legalább egy alkalmazottra szüksége lesz. Őt be kell jelenteni, és ha minimálbéres fizetésen is van, az havonta 71.500 Ft plusz költséget jelent, melyhez hozzávesszük a járulékokat is, ami 50.000 Ft. Így összesen 121.000 Ft kiadással kell számolnunk.

4. Rezsi

A rezsi költségek sok tényezőtől függnek. Számít az is, hogy az üzlethelyiség melyik kerületben helyezkedik el, vagy mekkora alapterületű.
Az egyszerűség kedvéért számoljunk egy 40nm-es helyiséggel a IX. kerületben.
Általánosságban le lehet írni azokat a költségeket, melyekkel számolnunk kell minden egyes hónapban.
Ezek: villany, gáz, közös költség, telefon, internet.
Alsó hangon is minimum 100.000 Ft anyagi ráfordítást jelentenek összességében.

5. Reklámköltségek

Ahhoz, hogy üzletünket megismerjék a környéken lakók, vagy akár távolabbi régiókban is, akkor nem árt, ha költségeinkbe belekalkuláljuk ennek is az árát, hiszen boltunkat egyszerűen muszáj népszerűsíteni.
Ha egy alap reklámkampányra gondolunk, akkor az a következőkből állhat: Szórólapok, névjegykártya, törzsvásárlói kártya, reklámtábla, katalógus stb.
Nem is beszélve az olyan fontos és bizony költséges tennivalókról és kiadásokról, mint például a bolt külső homlokzatán elhelyezett cégtábla, vagy névtábla.
Természetesen ezek költsége attól is függ, hogy ki mennyit szán rá, de mi most a könnyen számolhatóság kedvéért egy alapárat jelölünk meg, mely 50.000 Ft.

Most tartunk már egy induló offline vállalkozás esetében 2.221.000 Ft-os kezdő költségnél, melyhez még hozzászámoljuk az egyéb elengedhetetlen kiadásokat is, mint pénztárgép, készletnyilvántartó rendszerek, szükséges nyomtatványok, dokumentumok és egyebek, akkor megállapítható az, hogy egy kezdő vállalkozást beindítani cirka 3 millió Ft-os induló költséggel jár.
Minimális eltérések előfordulhatnak, ám az esetek többségében árban fölfelé mozdulva.

webstore

Lássuk most a webáruházra vonatkozó költségeket

1. Bérleti díj

Egyösszegű kifizetés esetén nincs bérleti díj. Ha mégis ezt a koncepciót választja, akkor is töredéke egy valós üzlethelyiség bérleti díjának. Általánosságban 20.000 és 40.000 Ft között mozognak az árak az interneten, tehát vegyünk 30.000 Ft-ot havonta.
Egyösszegű kifizetés esetén pedig cégtől függően körülbelül 200-500.000 Ft között mozog az ára. Egy igazán színvonalas webáruház, mely minden követelménynek megfelel, átlagosan tehát körülbelül 350.000 Ft-ért lehet a miénk. Persze igényektől függően ez az ár mozoghat lefele vagy akár fölfele is. Ez csak egy átlag. Ami az egyéb kezdeti költségeket illeti, szükség van továbbá egy internetes címre (domain névre), illetve egy tárhelyre. A kettő összege körülbelül 15.000 Ft-os költséget jelent.

2. Árukészlet

Ideális esetben Ön már rendelkezik árukészlettel mielőtt webshopot nyit. Ez abban az esetben lehetséges, ha már van egy meglévő üzlete.
Ha nincs üzlete, akkor sem szükséges 1.5 milliós árukészlettel rendelkeznie, hiszen a virtuális világban a virtuális termékek csak virtuális polcokon vannak.
Így tökéletesen beütemezheti azt, hogy egy-egy partner nagykereskedésben mikor és milyen mennyiségben vásárolja meg a kiszállítandó termékeket.

3. Alkalmazott

Kezdetben nem szükséges alkalmazottat felvennie, ha van elég energiája elvégezni a számítógépes teendőket. Családi vállalkozásként pedig ez evidens is lehet. Később azonban, amikor már beindult a bolt, lehet, hogy szükségessé válik egy ember, aki leautomatizálja a felgyülemlett rendeléseket, vagy a papírmunkát.
Kezdetben tehát ezzel még nem kell számolni, esetleg a későbbiekben.

4. Rezsi

Ezt akár el is felejtheti, hiszen konkrétan egy webáruháznak nincsenek rezsi költségei, hacsak nem vagyunk annyira alaposak, hogy az internet költséget rászámoljuk, ám ezt webshop üzemeltetése nélkül is fizetjük.

5. Reklámköltségek

Egy webáruház esetében ezt tekintjük a keresőmarketing költségeinek. Cégtől függ, hogy ki milyen koncepcióban vállalja ezt a szolgáltatást.
Létezik havi költséges megoldás, illetve sikerdíjas rendszer, mely azt jelenti, hogy Ön akkor fizet, ha a tevékenységnek az az eredménye, hogy a webáruház fontos és előre meghatározott kulcsszavakra a Google első oldalára kerül.
A kétféle megoldás azonban összességében nem tér el túl sokban egymástól, ami a végösszeget illeti.
Általában egy évre számolhatunk 240-480.000 Ft-ot, ami nem sok, ha azt vesszük, hogy ez havi szinten csupán 20-40.000 Ft-os költséggel jár.

Összességében tehát, ha az induló költségeket vesszük figyelembe, elmondható az, hogy egy webáruház, mely látogatott, igényes, és színvonalas, beindítható 400.000 Ft alatti költségráfordítással.
Ez az összeg láthatóan töredéke egy offline keretek között induló üzletnek, így erre egy vállalkozás nem is tekinthet fölösleges kiadásként, hanem inkább egy merőben költséghatékony alternatívájaként egy hatékony beruházásnak.

btn2
article icon Kapcsolódó cikkek
Email: info@elux.hu 
Irodák:
Budapest II., Bem József u. 6. fszt.
Székesfehérvár, Grand Inkubátorház
Kápolnásnyék, Fő u. 10. 

(Előzetes időpontegyeztetéssel)



Ízelítő munkáinkból
Összes referencia megtekintése
Cégünk további weboldalai

EGYEDI WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS

Webshopguru: www.webshopguru.hu

HDG Net: www.webaruhaz-keszites.com

ADATBÁZIS SZINKRONIZÁCIÓK

SyncMasters: www.syncmasters.hu 

- Számlázó- és raktárkezelő programok
- Nagykereskedelmi adatbázisok
- Fizetési rendszerek integrációja

Ügyfeleink véleménye

"A Netkorzor Kft-vel 2011 első félévében dolgoztunk együtt. A céget a Fundamenta értékesítési hálózatának belső - zárt - web shopjának elkészítésével bíztuk meg, mely megbízást meghívásos tenderen nyerték el. A cég már a tender ajánlat elkészítése során odafigyelt az ügyfél kéréseire és alkalmazkodott annak munkamódszeréhez. A web shopot a megrendelt minőségben, határidőre és a megállapodott költségkereten belül maradva leszállította. Külön kiemelném, hogy a munkát extrém rövid idő alatt kellett elkészíteni. A HDG Net a munka során végig a "hogyan lehet megcsinálni" megközelítést alkalmazta, az "ezt így nem lehet" helyett. Végül külön pozitívumként említem, hogy az azóta megrendelt extra fejlesztési munkák abszolút korrekten – munka és nem "függőségi" alapon - lettek kiajánlva és megrendelést követően kiszámlázva.

A céget nyugodt szívvel ajánlom más web shop fejlesztést tervező cégnek


Jóri Csaba
Marketing vezető
Fundamenta-Lakáskassza Zrt.
www.szebshop.hu

tulipanshop"Ezúton is köszönjük az eddigi munkájukat! Önök nagyon tehetségesek és igazi profik! Nagyon elégedettek vagyunk és tudják, nincs jobb reklám egy elégedett vásárlónál. Ahol tudjuk, ajánlani fogjuk Önöket. Az áruház nagy tetszést arat mindenkinél, aki eddig látta. Nálunk különösen! Ha belépünk, nagyon nehezen tudunk kilépni belőle. Reméljük sok ezer vásárlóval is így lesz!"

Krasznai György
Tulajdonos
www.tulipanshop.hu


"Remek volt a HDG Net csapatával együtt "dolgozni", mert egyszerre professzionálisak, érthetőek, precízek, mégis alaposak és türelmesek!

Legalább annyira szakértőek területükön, mint amennyire ambiciózusak, professzionálisak, valamint ügyfélbarátak és igényesek is, ami igen ritka.

Másnak talán lehetetlen lett volna a számos ötletet, a vásárlók és termékmegjelenítések igényeit, a megbízó egyedi elképzeléseit, és a szakmai szükségleteket figyelembe véve ilyen igényes és sokoldalú honlapot, valamint webáruházat létrehozni, de nekik nem volt az, és ebben szerény véleményem szerint a HDGNet az egyik legnagyobb cég, ha nem pont ők a legnagyobbak!

Hálásan köszönjük a tökéletes megvalósítást!"


Hegedűs Anita
Tulajdonos
www.balnea.hu

autopatkai"Miután körbenéztem a honlapkészítő cégek között, úgy láttam meg elsőre, hogy az Elux tudja csak képviselni megfelelő módon vállalkozásom megjelenését az interneten.Nem csalódtam ebben. Miután elkészítették a weboldalamat, megbíztam őket a weboldal keresőmarketingjével kapcsolatban is. A keresőmarketing munka után, számíthattok egy újabb véleményre tőlem. Köszönöm Gábor az eddigi munkát, meg vagyok vele elégedve."

Pátkai Miklós
Tulajdonos
www.autopatkai.hu
Honlapkészítés - Webáruház készítés - Portál fejlesztés - Keresőmarketing - Ajánlatkérés - Sitebuilder állás